גמ"ח הלוואות קטנות

נטילת גמ"ח הלוואות קטנות

במקרים רבים כאשר נצטרך הלוואה בחיים זה אומר שהגענו למצב כלכלי שהוא לא טוב וחסר לנו כסף לסגור את החודש, חסר לנו כסף לטיפול רפואי מסוים או לצורך אחר. במקרים רבות אי עמידה בתשלומים עשויה להוביל לא רק לתשלומי ריבית אשר מקשים יותר על אותו אדם אלא הרבה מעבר לכך. כך למשל פיגור בתשלומי משכנתא אסור להוביל את הבנק לפנות את המשפחה מהבית כדי למכור את הדירה. על אף שהבנקים סבלניים בדרך כלל ולא ממהרים לפנות משפחה מביתה הרי שלעתים אין מנוס מלמכור את הדירה ולהחזיר לבנק את כספי ההלוואה שלו ולהשתחרר מאותה משפחה שתלך לדרכה. גמ"ח הלוואות קטנות היא אופציה חשובה וטובה עבור אנשים ומשפחות שידם אינה משגת לקבלת הלוואות למוגבלים מהבנק או מגופים חוץ בנקאיים אחרים בדרכים הסטנדרטיות והם שם כדי לעזור להם.

גמ

מהן הלוואות גמ"ח קטנות ומי מספק אותן?

גמ"ח הם ראשי תיבות של גמילות חסדים. מצווה מוכרת וחשובה בתורה השמה דגש על עזרת יהודים ליהודים אחרים. גמילות חסדים יכולה להיות גם עזרה ברכוש ובדברים אחרים ולאו דווקא בכסף. גמ"ח הלוואות קטנות הם סוגי הלוואות הניתנות על ידי גופים שונים וקרנות המספקות שירות זה במיוחד. מדובר בכספים של יהודים אחרים הנכנסים לקרן מסודר של אותו גוף שמספק את ההלוואה. בבקשה של אדם נבחן מצבו שהוא אכן לא יכול לקבל הלוואות אחרות ואין מי שיעזור לו והוא זקוק לעזרה זו. על כן מאשרים לו הלוואת גמ"ח עד גובה מסוים בהתאם למשתנים שונים.

למי זה עשוי להתאים?

הלוואות מסוג זה מתאימות לכל אדם או משפחה המתקשים להתקיים כלכלית וזקוקים לכסף בדחיפות לאוכל, לטיפול רפואי, לעמוד בתשלומי המשכנתא כיוון שחלק חזרו כבר והם תחת איום פינוי מהבית וכו'.

היתרונות והחסרונות של הלוואות גמ"ח קטנות:

כמו לכל סוג הלוואה גם להלוואות גמ"ח יש יתרונות וחסרונות. בין היתרונות שלהם יהיו כמובן העובדה שהם עוזרים לנו כשאף גוף אחר לא מוכן להעניק הלוואה ולעזור. היתרון הנוסף הוא שמדובר בהלוואה ללא ריבית. בין החסרונות של גמ"ח הלוואות קטנות יהיו ככל הנראה העובדה שמודבר בהלוואה שלוקח זמן לקבל, בדרך כלל כמה חודשים, ההלוואה תהיה קטנה, לרוב עד 20-30 אלף שקלים לכל היותר ובהתאם לגובה ההלוואה תצטרכו גם להחתים ערבים.